Przedłużenie Profilu Zaufanego po terminie – co robić?
W dobie wysoko rozwiniętej cyfryzacji Profil Zaufany to spore ułatwienie, kiedy chcemy wypełnić jakiś wniosek lub dopełnić urzędowych formalności. Koniec października przyniósł jednak koniec żywotności wielu profili, które powinny być przedłużone przez ich właścicieli. Co jednak w sytuacji, gdy ktoś zapomniał lub nie mógł swojego konta przedłużyć, a jest już listopad? Podpowiadamy, co zrobić.
Świadczenie społeczne

Profil zaufany – wygasł 31 października
Z pewnością nie trzeba tłumaczyć, czym jest Profil Zaufany, gdyż znaczna część osób doskonale zna to narzędzie. Platforma ta ułatwia składanie wielu wniosków oraz kontrolowanie swoich danych w różnych bazach.
Mało kto zdaje sobie jednak sprawę z tego, że Profil Zaufany ma datę ważności, która wynosi 3 lata. Wielu z nas o tym zapomniało, gdyż z powodu pandemii profile zostały automatycznie przedłużone. Jednak 31.10.2023 r. wiele profili straciło swoją ważność i trzeba było je samodzielnie przedłużyć.
Niepokój wywołało powiadomienie o wygaśnięciu profilu, które docierało do użytkowników w formie wiadomości SMS. Nie jest to jednak żadne oszustwo, a powiadomienie z legalnego i prawdziwego źródła.
Profil zaufany – jak przedłuży po 31 października
Każdy z powiadomionych użytkowników mógł przedłużyć konto przed końcem października – dokładnie był na to czas do 31 października. Teraz niestety nie jest już możliwe przedłużenie, wyjściem z tej sytuacji jest już tylko założenie nowego konta w Profilu Zaufanym.
Aby to zrobić, to należy wybrać „Mój profil zaufany”, a następnie „Załóż nowy profil zaufany”. Następnie decydujesz, jaki profil chcesz założyć i musisz podążać za wskazówkami. Możesz też taki profil otworzyć osobiście w urzędzie gminy, urzędzie skarbowym lub w ZUS-ie.
Profil zaufany a bankowość
Należy pamiętać o tym, że po przedłużeniu ważności znika połączenie między kontem bankowym a profilem zaufanym. Teraz na nowo trzeba te dwa konta ze sobą połączyć. Konieczne jest zalogowanie do profilu zaufanego na pz.gov.pl, a następnie przejść do szczegółów profilu i kliknąć opcję „Zmień dostawcę tożsamości na bank”. Podążaj za wskazówkami, a logowanie za pośrednictwem bankowości stanie się możliwe.