Dzień dobry. Proszę o poradę, co zrobić w następującej sytuacji. Wykupiliśmy z mężem w styczniu wycieczkę do Meksyku - planowy wylot 3 czerwca 2020 r., w czasie rezerwacji wpłaciliśmy zaliczkę w wysokości 5050 zł, pozostałą kwotę czyli 11 792,95 zł mamy wpłacić do 04.05.2020. Z powodu obecnej sytuacji związanej z COVID-19 nie wiemy co zrobić. Jest to duża kwota, a nie chcielibyśmy stracić zaliczki. Nie chcemy też wpłacać pozostałych 11 792,95 zł bez pewności, że wycieczka się odbędzie. Nie znalazłam nigdzie konkretnej informacji jak w takiej sytuacji się zachować, a biuro podróży udziela wymijających informacji. Interesuje mnie, czy jesteśmy zmuszeni wpłacić całość w terminie i czekać na odwołanie wyjazdu z powodu np. braku możliwości wylotu. Czy jest możliwość rezygnacji teraz bez utraty zaliczki i bez wpłaty pozostałej kwoty? Lub czy możemy wnioskować o zmianę terminu bez zmiany ceny (wycieczki listopadowe są droższe)? Niestety umowa nie przewiduje takich sytuacji. Bardzo proszę o poradę.
Paulina Skonieczna-Masternak
Adwokat • KANCELARIA ADWOKACKA PAULINA SKONIECZNA-MASTERNAK
access_time10:44 05/28/20
Szanowna Pani,
Uprzejmie dziękuję za zgłoszenie, w odpowiedzi na nie podaję, co następuje.
W związku z aktualną sytuacją epidemiczną przysługuje Państwu prawo odstąpienia od umowy – dokonuje się tego poprzez złożenie oświadczenia przesyłanego do biura podróży.
Zgodnie z art. 47 ust. 4 ustawy z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych podróżny może odstąpić od umowy o udział w imprezie turystycznej przed rozpoczęciem imprezy turystycznej bez ponoszenia opłaty za odstąpienie w przypadku wystąpienia nieuniknionych i nadzwyczajnych okoliczności występujących w miejscu docelowym lub jego najbliższym sąsiedztwie, które mają znaczący wpływ na realizację imprezy turystycznej lub przewóz podróżnych do miejsca docelowego. Podróżny może żądać wyłącznie zwrotu wpłat dokonanych z tytułu imprezy turystycznej, bez odszkodowania lub zadośćuczynienia w tym zakresie.
Każdy problem wymaga indywidualnego podejścia do jego rozwiązania, dlatego nie wyświetlamy dalszej części udzielonej przez prawnika odpowiedzi. Znalazłeś się w podobnej sytuacji? Zapytaj prawnika i zobacz jak możemy Ci pomóc.
Zadaj pytanie