Uwaga!

error..

OK

Potwierdzenie akcji

error..

OK Anuluj

Logowanie Klient/Ekspert

DOŁĄCZ DO NAS
I ZARABIAJ W BRANŻY PRAWNEJ ONLINE

Nie czekaj. Dołącz już dziś!

Pozyskuj klientów i kolejnych partnerów.

Otrzymuj prowizję od każdego klienta, który zgłosił się z Twojego polecenia i skorzystał z dowolnej usługi lexnonstop.com

Zarabiaj nawet do 41% + nadprowizja!

Dołącz do programu Zaloguj się do konta partnera

Nie pamiętasz hasła?

Wprowadź swój adres e-mail lub login.

Powrót do listyOdwołany lot z powodu pandemii

Dzień dobry, dokonałem zakupu biletów lotniczych w PLL LOT S.A. W związku z pandemia loty zostały anulowane. W marcu 2020 poprosiłem LOT o zwrot pieniędzy. Do dziś nie zostały zwrócone.

Paulina Skonieczna-Masternak

Adwokat • KANCELARIA ADWOKACKA PAULINA SKONIECZNA-MASTERNAK

access_time13:31 09/11/20

Szanowny Panie Macieju, uprzejmie dziękuję za zgłoszenie, w odpowiedzi na nie podaję, co następuje. Ustawa antykryzysowa – tj. ustawa z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych rzeczywiście przewiduje procedurę dot. odstąpienia od usług turystycznych, w której oświadczenia wywołują skutki dopiero po 180 dniach oraz możliwości uzyskania – zamiast zwrotu wpłaty – vouchera do wykorzystania w ciągu roku. Po drugie – ustawa antykryzysowa w art. 15k odwołuje się do ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych, jednak ustawa ta – jak nazwa wskazuje, odnosi się do imprez turystycznych, którą jest połączenie co najmniej dwóch różnych rodzajów usług turystycznych na potrzeby tej samej podróży lub wakacji, spełniające warunki. Po trzecie – ustawa antykryzysowa nie odnosi się do kwestii samych lotów i biletów lotniczych – a jedynie do imprez turystycznych. Niestety polski porządek prawny nie przewiduje szczegółowej procedury odstąpienia od umowy dot. zakupu biletów lotniczych (czy potocznie mówiąc- rezygnacji z biletów lotniczych) – tak jak ma to miejsce w przypadku odstąpienia od tradycyjnej „wycieczki”. Nawet UOKIK w swoich komunikatach związanych z epidemią zwraca uwagę na brak regulacji w zakresie możliwości odstąpienia od umowy w przypadku „nadzwyczajnych okoliczności”, do których niewątpliwie należy zaliczyć stan epidemii i sytuację epidemiczną na całym świecie.

Każdy problem wymaga indywidualnego podejścia do jego rozwiązania, dlatego nie wyświetlamy dalszej części udzielonej przez prawnika odpowiedzi. Znalazłeś się w podobnej sytuacji? Zapytaj prawnika i zobacz jak możemy Ci pomóc.

Zadaj pytanie