Jeśli jesteś już naszym partnerem i chcesz zalogować się do swojego konta, kliknij w poniższy przycisk. Nie masz konta partnera? Dowiedz się więcej
Zaloguj się do konta partneraPowrót do listy Ochrona konsumentów
Prawa konsumenta to zbiór praw chroniących interesy konsumenta określający zarówno prawa kupujących, jak i obowiązki sprzedających.
W dobie cyfryzacji, gdy sprzedaż towarów i usług przenosi się do Internetu, najczęstszymi problemami konsumentów są zakupy w e-sklepach u nieuczciwych sprzedawców. Problemy dotyczą zarówno reklamacji, jak i prawa rękojmi, odstąpienia od umowy czy po prostu nieotrzymania od sprzedawcy zamówionego i opłaconego towaru (np. zakupy na Allegro). Jednak problemy pojawią się nie tylko przy okazji zakupów w sieci, konsumenci na co dzień narażeni są na niezgodne z prawem działania ze strony sprzedających takie jak niewłaściwa obsługa konsumenta, wprowadzające w błąd reklamy, niezgodne z prawdą informacje na opakowaniach produktów dopuszczonych do sprzedaży. W Polsce centralnym organem administracji rządowej służącym do ochrony praw konkurencji i konsumenta (UOKIK) jest Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Zgodnie z obowiązującym prawem, UOKIK podejmuje działania w przypadku naruszenia zbiorowych interesów konsumentów. Indywidualne skargi można składać u miejskiego lub powiatowego rzecznika praw konsumenta, a także poprzez Infolinię Konsumencką.
- Odstąpienie od umowy
- Towar niezgodny z umową
- Reklamacje konsumenckie
- Rękojmia
- Wady ukryte
- Opinia rzeczoznawcy
- Rzecznik Praw Konsumenta
- Kara umowna
- Naprawy gwarancyjne
- Odpowiedzialność sprzedawcy