Towar z outletu internetowego – czy można go zwrócić?
Wielu klientów zadaje sobie pytanie, czy kupując w outletach, może potem bez problemu zwrócić zakupiony towar. Jest to jednak kwestia, które nierzadko zastanawia również przedsiębiorców, którzy chcą prowadzić taki biznes. Jak to wygląda pod względem prawnym? Podpowiadamy.
Prawo umów

Produkty przecenione i używane – zwrot
Bardzo często klienci, a nawet sami przedsiębiorcy zastanawiają się, czy produkty z outletu podlegają zwrotom. Należy tutaj przywołać przepisy, które mówią o tym, że konsument ma prawo odstąpić od umowy w ciągu 14 dni jej zawarcia.
Konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35.– Art. 27 ustawy o prawach konsumenta.
Czy można zwrócić produkty z wadami?
W tym przypadku prawo stoi po stronie konsumentów, gdyż ci mogą zwrócić towar z wadami. Jeśli przedsiębiorca sprzedaje używany bądź uszkodzony towar, to prawo do odstąpienie od umowy i tak przysługuje konsumentom.
W zamkniętym katalogu sytuacji, które wskazują, kiedy można wyłączyć prawo do odstąpienia, nie znajdziemy towarów outletowych. Zatem podlegają one zwrotowi.
Reklamacja a towar z outletu
W przypadku towarów z outletu konsument nie może powoływać się na prawo do reklamacji. Jeśli wiedział o wadach w chwili nabycia towaru, to
nie może żądać od przedsiębiorcy rękojmi.
Rozwiązanie umowy na odległość?
W przypadku, gdy umowa została zawarta na odległość – np. przez Internet, to prawo do odstąpienia równieżprzysługuje dla towarów outletowych.
Skorzystaj z pomocy profesjonalnych prawników, decydując się na poradę prawną online.